Szkolenia
Dom żeglarski MILA organizuje kurs SRC, który pozwala ubiegać się o zawodową licencję (UKE) lub amatorski certyfikat (ISSA) radiooperatora - egzamin tego samego dnia na miejscu!!! Uprawnienie to jest drugim z dokumentów niezbędnych do wyczarterowania jachtu. Przynajmniej jeden z członków załogi musi posiadać dokument poświadczający zaliczony kurs src zakończony zdanym egzaminem.
Kurs SRC
Dom żeglarski MILA organizuje kurs SRC, który pozwala ubiegać się o zawodową licencję (UKE) lub amatorski certyfikat (ISSA) radiooperatora - egzamin tego samego dnia na miejscu!!! Uprawnienie to jest drugim z dokumentów niezbędnych do wyczarterowania jachtu. Przynajmniej jeden z członków załogi musi posiadać dokument poświadczający zaliczony kurs src zakończony zdanym egzaminem.
O szkoleniu
Teorię z zakresu locji, budowy jachtów, meteorologii, przepisów, ratownictwa, silników i układów napędowych wykładamy od podstaw dla wszystkich uczestników wskazując na zagadnienia warte zapamiętania. Dla kandydatów na stopień Motorowodnego Sternika Morskiego organizujemy dodatkowe zajęcia z nawigacji obejmujące teorię oraz praktyczną pracę na mapie.
Część praktyczną szkolenia prowadzimy w sposób dobrze zorganizowany z podziałem na mniejsze grupy manewrowe. Do dyspozycji naszych kursantów oddajemy flotę nowych i dobrze wyposażonych jachtów.
Informacje dodatkowe
Rozpoczęcie szkolenia godzina 10.00 (godz. 12.30 w terminie 20.07.2024) - Wyspa Grodzka 1
Koszt egzaminu 350 zł, wydania certyfikatu 50 zł - opłaty nie są wliczone w cenę kursu.
To co najważniejsze, to umiejętność sprawnego posługiwania się UKFką (kontakt z innymi jednostkami, odbieranie prognoz meteo czy ostrzeżeń nawigacyjnych, a w skrajnych przypadkach możliwość szybkiego wezwania odpowiedniej pomocy).
I tego właśnie chcemy Was nauczyć podczas prowadzonych przez Dom Żeglarski MILA kursów SRC.
W trakcie zajęć, podzielonych na blok teoretyczny i praktyczny, nauczycie się odpowiedniego słownictwa, poznacie fachowe zwroty używane podczas komunikacji oraz procedury, a co najważniejsze zapoznacie się ze sprzętem.
Naszymi instruktorami są żeglarze z długoletnim doświadczeniem w pływaniu małymi jednostkami żaglowymi i motorowymi po wszystkich akwenach świata.
Kurs SRC zajmie nam jeden dzień. Prowadzony jest w małych grupach w bezstresowy sposób, przystępny dla każdego uczestnika. Naukę rozpoczniemy wykładem z teorii (każdy uczestnik otrzyma podręcznik) obejmującym:
- podstawowe informacje o systemie GMDSS, jego elementach składowych (EPIRB, SART, NAVTEX itp.)
- przepisy i regulacje radiowe;
- język i procedury używane w komunikacji radiowej
Druga część zajęć to praktyka - każdy uczestnik będzie pracował zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i przenośnym - jak w życiu… .
W tej części zajmiemy się:
- wysyłaniem Distress Alert i Distress Message (MAYDAY);
- wysyłaniem Urgency Alert i Safety Call (PAN PAN i SECURITE);
- rutynową rozmową z innymi jednostkami;
- wykorzystaniem funkcji DSC w niebezpieczeństwie oraz w rutynowych wywołaniach.
Kurs zakończony jest egzaminem na certyfikat ISSA organizowanym przez Dom Żeglarski Mila. Chętni na uprawnienia UKE otrzymają wytyczne do egzaminu.
Program szkolenia
Naukę rozpoczniemy wykładem z teorii (każdy uczestnik otrzymuje podręcznik) obejmującym:
- podstawowe informacje o systemie GMDSS, jego elementach składowych (EPIRB, SART, NAVTEX itp.)
- przepisy i regulacje radiowe;
- język i procedury używane w komunikacji radiowej
Druga część zajęć to praktyka - każdy uczestnik będzie pracował zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i przenośnym - jak w życiu… .
W tej części zajmiemy się:
- wysyłaniem Distress Alert i Distress Message (MAYDAY);
- wysyłaniem Urgency Alert i Safety Call (PAN PAN);
- rutynową rozmową z innymi jednostkami;
- wykorzystaniem funkcji DSC w niebezpieczeństwie oraz w rutynowych wywołaniach.
Kurs SRC zakończony jest egzaminem na certyfikat ISSA organizowanym przez Dom Żeglarski Mila.
Instruktor
Krzysztof Muzyka
Kapitan jachtowy i motorowodny, SRC, STCW, obsługa radaru, czyli wszystko co potrzeba od strony formalnej do prowadzenia rejsów.
Pływa od zawsze, 15 najmłodszych lat spędził na Mazurach, potem zaczęła się przygoda z morzem. Jachtowego sternika morskiego „zrobił” jeszcze w starej szkole trzebieskiej.
Około 120 tys. Mm skipperowania na monohullach i katamaranach na różnych akwenach ( Bałtyk, Północne, Śródziemne, Azja, Karaiby, Seszele, Polinezja, Madagaskar).
Wyznaje zasadę, że dżentelmeni nie pływają pod wiatr ale jak trzeba to damy radę.
Ciągle uzależniony od żagli i morza.
